Martini blog

06 november 2006

Enesest 1

"Mida sa õpid?"
"Sepakunsti."
"Ohoo, kus seda õpetatakse?"
"EKAs."
"No, kas hobuserauda ka teha oskad?"

Tuttav lugu? Ilmselt mitte konkreetne sõnastus aga sama mõte vast ikka.
Miks küsitakse esimese asjana kui ma ütlen, et õpin sepakunsti, seda kas ma hobuserauda ka teha oskan?
Sest inimestele seostub sepp selle tahmase, suurte käte ja soovitavalt pika habemega tegelasega, keda nüüd veel ainult muinasjuttudes ja (kunsti)laatadel näha võib.
Mlline on aga tegelikkus? Kes on akadeemilise kunstiharidusega sepp?
See on peamiselt küsimus seppadele endile. Kuidas sa end määrad, määrab ka selle kuidas sind määratakse. Kuigi ega nad seda siin suurt loe vist.
Võimalikud variandid:
Sepp kui skulptor. Objektid ja vormid. Ideed.
Sepp kui disainer. Vormid ja funktsioonid. Tarbekunst ja tiraazid.
Sepp kui (sise)arhitekt. Mix and match. Majade juurde ja sisse loomine.
Sepp kui rautaja. Vanker talvel, regi suvel. Hobune igal ajal.
Kes neist?
Või kõik?
Ja kas kogu seda kupatust peaks nimetama sepistamiseks?
Mina ei ole sepp, mina olen metallikunstnik.
Jätkub...kunagi.

6 Comments:

  • no aga mis sa häbened, ütle siis neile, kas oskad hobuserauda teha või ei oska! mul on üks tuttav hobune, tal on oma sepp, kes teda rautab, aga see on raske töö, sest see hobune lööb vahel jalaga ja saab vahel pihta ka...
    aga ega sepp pole siidikäpp.

    By Anonymous Anonüümne, at 11:08 PM  

  • mina tean seda niimoodi:
    "mida sa õpid?"
    "arheoloogiat."
    "ooo! kulda ka oled leidnud vä?"

    By Blogger tank, at 9:26 AM  

  • Aga minul juhtub nii:
    "Mida sa õpid?"
    "Matemaatikat"
    "Ohoo! Siis oled vist küll päris tark?! Kas sa ka saja piires liita ja jadade koondumisteoreeme tõestada oskad?"
    "Aga loomulikult"

    Mis on selline erialane küsimus, mida seppadele võib esitada ja mille peale nad saavad (tahmase käega) vastu rinda lüüa ja öelda, et "jah"?

    By Anonymous Anonüümne, at 12:51 AM  

  • Oleneb millistele seppadele, kas käsitöölistele või kunstnikele?

    By Blogger Martin, at 7:47 AM  

  • kas Sa noksikujulise hobuseraua oled juba teinud?

    By Anonymous Anonüümne, at 5:45 PM  

  • ei ole :)

    By Blogger Martin, at 12:23 PM  

Postita kommentaar

<< Home